Engagera dig‎ > ‎

Bli medlem

Gillar du vår politik och funderar på att göra något mer än att rösta grönt? Då kan du bli medlem i Miljöpartiet, direkt på nätet eller via sms. Som medlem i Miljöpartiet de gröna väljer du själv hur engagerad du vill vara. Om du vill gå på möten, söka uppdrag eller helt enkelt bara få vår medlemstidning Grönt i brevlådan. Oavsett vilket skall du känna dig lika varmt välkommen till vårt viktiga arbete för en mer hållbar värld!

Som medlem får du
  • En unik möjlighet att påverka politiken
  • Miljöpartiets medlemstidning #GRÖNT
  • Aktuella push-nyheter om politiken direkt i mobilen.
  • Delta i MP:s olika diskussionsforum på nätet.
  • Delta på aktiviteter såsom utbildningar, valkampanjer och events
  • Möjlighet att knyta nya kontakter och utöka ditt sociala nätverk
  • Möjlighet att kandidera till politiska förtroendeuppdrag
Medlemsavgift
Betala via sms eller betala med kort eller plusgiro.

För dig 26 år och mer, 100 kr första året, därefter 240 kr per år. Blir du medlem efter 30 september gäller avgiften även för nästföljande år.
För dig under 26 år eller student, gratis!

Din avgift
Under 26 år eller student: 0 kr
26 år och över: 100 kr

Över 26 år: så blir du medlem via sms
Steg 1.  Skriv ett sms. Börja sms:et med  mpmedlem följt av ett mellanslag. Skriv ditt personnummer följt av ett mellanslag. Skriv din mejladress.
(Det är viktigt att det är ett mellanslag och inte en radbrytning.)

Steg 2. Skicka sms:et till 72 980.
Sms:et kostar medlemsavgiften, 100 kronor, plus din vanliga sms-kostnad.

Under 26 år: så blir du medlem gratis i Grön Ungdom via sms
Steg 1.  Skriv ett sms. Börja sms:et med gumedlem följt av ett mellanslag. Skriv ditt personnummer följt av ett mellanslag. Skriv din mejladress.
(Det är viktigt att det är ett mellanslag och inte en radbrytning.)

Steg 2. Skicka sms:et till 72 980. Du betalar bara din vanliga sms-kostnad. Medlemskap i Miljöpartiet ingår utan kostnad.

Student: så blir du medlem gratis i Gröna Studenter via sms
Steg 1.  Skriv ett sms. Börja sms:et med gsmedlem följt av ett mellanslag. Skriv ditt personnummer följt av ett mellanslag. Skriv din mejladress.
(Det är viktigt att det är ett mellanslag och inte en radbrytning.)

Steg 2. Skicka sms:et till 72 980.  Du betalar bara din vanliga sms-kostnad. Medlemskap i Miljöpartiet ingår utan kostnad.

Så blir du medlem på webben
Du som går med i Miljöpartiet kan betala med kort eller plusgiro. Går du med i Grön Ungdom eller Gröna Studenter registrerar du dig, men betalar ingen medlemsavgift.

Student: Så blir du medlem gratis i Gröna Studenter via sms
När det är dags att förnya ditt medlemskap får du ett inbetalningskort via e-post och brev. Är du medlem i Grön Ungdom eller Gröna Studenter? Då får du information från dem om hur du förnyar ditt medlemskap.

Personuppgiftsbehandling
När du ansöker om medlemskap hanterar vi dina personuppgifter i Miljöpartiets medlemsregister. Hanteringen följer gällande lagstiftning. Miljöpartiets integritetspolicy beskriver vilka uppgifter vi hanterar och hur.​